De Ambrassade vroeg aan de Verenigingscoach om het administratief team via een teamdag aan te sterken rond efficiënt en klantgericht werken.

"Het administratief team van De Ambrassade, bestaande uit 5 medewerkers, ging in april 2017 op teamdag met als kernthema ‘efficiëntie’. Ik vroeg Iris van de Verenigingscoach om ons die dag te begeleiden, zodat ik zelf actief mee kon werken en nadenken over mijn eigen rol in het team. Dat bleek achteraf een geslaagde keuze!

Iris luisterde op voorhand heel aandachtig naar mijn achtergrondverhalen over het team en de doelstellingen van de teamdag. Ze stelde de juiste vragen om de dag goed voor te bereiden en vooral op de dag zelf te kunnen inspelen op de verschillende dynamieken.

Iris slaagde erin om die dag meteen het vertrouwen te winnen van het hele team door goed voorbereid, met een stevige dosis humor, op het tempo van de groep iedereen op dezelfde golflengte te krijgen. We gingen dieper in op de thema’s ‘efficiëntie’, ‘kwaliteit’ en ‘klantgerichtheid’, wat de juiste nuance aanbracht in het verloop van de dag. Iris maakte ruimte om iedereen aan het woord te laten en hield rekening met de vooraf aangekaarte gevoeligheden van iedereen. Tot slot eindigden we de dag met een lijst zeer concrete acties die we in de dagelijkse werking verder kunnen uitwerken.

De teamleden vertelden na de teamdag aan hun andere collega’s zeer enthousiast over de aangename en zinvolle dag die we hadden, waardoor ook ik alleen maar zeer tevreden kan zijn van de geboden begeleiding door Iris.”

Ellen De Boeck – teamcoach A-team De Ambrassade

www.deambrassade.be