De stedelijke vzw Antwerpen Kunstenstad wil de lokale, regionale en internationale culturele uitstraling van de stad bevorderen door de realisatie van een kwalitatieve museum- en erfgoedwerking en de organisatie van kwalitatief hoogstaande artistieke of culturele stadsprojecten. Daarnaast omarmt de vzw ook het kunstenbeleid van de stad Antwerpen, om zo de diversiteit en de dynamiek binnen het Antwerpse kunstenlandschap te stimuleren.

Karen Werkhoven is coördinator online marketing en communicatie bij deze vzw van de Stad Antwerpen. Zij vertelt dat de vzw onder meer app’s ontwikkelt die handig zijn voor de bezoekers van de stad. Het zijn in essentie ingesproken wandelgidsen met allerlei extra’s. Hiervoor hebben wij uitgeschreven teksten nodig, die voor de app door een bekende stadsgenoot wordt ingelezen. Het schrijven van een goede, drempelverlagende tekst is een kunst apart. Hiervoor klopten we aan bij Joris. We wisten dat hij een goede pen heeft. Maar evengoed dat hij als stadsgids in opleiding al jarenlang een kenner is van de stad, naast zijn intense werk in de sociaal-culturele sector. De app werd in de zomer van 2016 gelanceerd en wordt sindsdien door heel wat bezoekers gebruikt.

Karen polste bij haar collega’s naar hun reacties over het resultaat. Die waren erg lovend. Zij schreef: ‘Joris, ik vind het super! Je hanteert een vlotte schrijfstijl zonder aan informatieve waarde in te boeten. Goed geschreven met een duidelijke omkadering’.

Karen Werkhoven, coördinator online marketing en communicatie

www.antwerpenkunstenstad.be

14/04/2016 - 12:00