"Na het herbekijken van onze visie en missie wil Koning Kevin starten met veranderingsprocessen i.k.v. het vrijwilligersbeleid. Hiervoor gingen wij op zoek naar een externe coach om onze organisatie te helpen in het scherp stellen van de organisatiecultuur en de veranderingsprocessen mee in gang te zetten." Gil

“Na één kennismakingsgesprek met Iris was de knoop snel doorgehakt. Voor mij was het onmiddellijk duidelijk dat Iris de geknipte persoon is om Koning Kevin te coachen in dit veranderingsproces. Haar expertise, gedrevenheid en passie om zich te bijten in onze vraagstukken, maakte dat ik het proces volledig uit handen kan geven. Een veranderingsproces krijgt echter pas optimale kansen als het ook gedragen wordt door alle medewerkers. Uit de feedback van enkele collega’s na een eerste gesprek werd duidelijk dat Iris dé externe coach is waarbij mensen zich onmiddellijk veilig voelen:
– “Ik vond het een heel ontspannen en aangenaam gesprek met Iris. Het lijkt me, in mijn ogen, vooral nuttig als “aftoetsings”-gesprek, om de organisatie wat beter te leren kennen, om een eerste gevoel te krijgen, wat polshoogte te krijgen van wat er leeft, etc. Ze straalt vertrouwen uit, wat positief is in deze situatie, denk ik. :)”
– “Ik vond het fijn en interessant. Aangename dame. Ze stelt goeie vragen. Makkelijk veel kunnen babbelen (misschien wel te veel, van mijn kant). Ik voelde me onmiddellijk op mijn gemak. Ze hielp ook heel erg om dingen te ordenen en om tot een essentie te komen. Het is ook sterk om te merken dat ze op veel verschillende niveau’s denkt. Voelt voor mij wel juist dat zij aan dit hele ding trekt. Ik heb erg veel vertrouwen in de babbels met de vrijwilligers en haar aanpak. Ik ben ook heel blij met de keuze om het vrijwilligersbeleid door een extern iemand te laten bekijken.”

Gil Géron, algemeen coördinator

www.koningkevin.be