De Gemeenschap is een klein jeugdhuis met een grootse droom. Ze zijn gehuisvest hartje Sint-Niklaas. Ze renoveerden recent hun hele infrastructuur tot een gezellig en erg funcionele ruimte waar jongeren zich thuis voelen. En ze hebben plannen. Ze willen groeien tot een professionele open jeugdwerking en ze genieten daarvoor de steun van de Stad Sint-Niklaas en de collega-jeugdwerkingen.

De oproep voor bovenlokale jeugdwerkingen was de trigger om van die droom werk te maken. Maar hoe pak je zoiets aan als je nooit eerder een subsidiedossier voor Vlaanderen indiende? Daarom belde Najim - mede-stichter en drijvende kracht van het jeugdhuis - aan bij Joris van De Verenigingscoach. Voor Joris is een subsidiedossier een kluifje naar zijn hand. Hij weet hoe je zoiets doet, weet hoe dit participatief aan te pakken. En zo is het ook gegaan. Met een kern van enthousiastelingen werd aan het dossier gewerkt, zodat het correct en op tijd ingediend werd. Nu hopen dat het dossier wordt goedgekeurd en dat De Gemeenschap kan groeien en bloeien.

contactpersoon: Najim Kaldoun, bestuurder

31/05/2023 - 08:55