Krunsj is een jeugdorganisatie die kwalitatieve jeugdvakanties aan voor kinderen en jongeren van 5 tot +18 jaar. Zoals elke erkende organisatie komt om de zoveel jaar de uitdaging af om een nieuwe beleidsnota te schrijven. Krunsj was daar goed op tijd aan begonnen. Gegevens werden verzameld, analyses werden gemaakt. Maar als je alles op een rijtje hebt blijft de grote uitdaging om goede uitdagingen te formuleren voor de organisatie. Een klassieke SWOT was goed genoeg, maar er was de wens om het grondiger aan te pakken. Het werd een SWOART-analyse, met als doel dieper te graven om te komen tot juiste strategische keuzes voor de toekomst.

Krunsj vroeg Joris van De Verenigingscoach, op aanraden van De Ambrassade. Joris heeft zijn sporen verdiend in zowel het jeugdwerk als in het beleidswerk. Hij is vertrouwd met beleidsplanning en strategische en operationele doelstellingen. En hij is vooral vertrouwd met de participatieve aanpak om keuzes te maken met zoveel mogelijk betrokkenen. Samen met het hele team en onze kernvrijwilligers heeft hij de hele denkoefening professioneel begeleid. Zo kwamen we tot sterk geformuleerde beleidsuitdagingen en bracht hij ons op het spoor voor verniewde strategische keuzes, die het fundament hebben gelegd voor de beleidsnota 2022-2025.

Marijke Van den Hove, directeur

30/10/2020 - 15:43